8 komentářů
  1. Ano, zdály se mi příliš žluté. Také se k němu pomalu chystám, ale amareto do něj i jako "abstinent" přidám.
    A poněkud mimo napadá mě filosofická otázka: Může být abstinentem někdo, kdo ještě nesmí pít?

    OdpovědětVymazat
  2. Gratuluju k novému fotoaparátu a pokud smím něco říct k focení. RAW je super věc, ale s barvama mi dělá takové čuňárny, že jej u jídel, oblečení a spol, kde chci mít např. červenou takovou, jakou ji vidím, rozhodně nepoužívám.

    Jsou jen dvě možnosti proč to dělá:

    1.jsem levá a neumím správně RAW vyvolat
    2.chyba je v RAW a ne mezi židlí a klávesnicí

    Hodně zdaru

    OdpovědětVymazat
  3. To chce se dostat pres tuhletu fazi a zvyknout si. Na jednu stranu je prijemny automaticky prevod do RGB nebo jeste lepe te rozsirene Adobe palety (kde je takova pekna cervena a zluta)... ale na druhou stranu to je neprirozene, RAW je proste skutecnost. Samozrejme je ale potreba to prevadet v nejakem pluginu nebo softwaru od vyrobce fotaku, ne to otevrit v Gimpu a hrat si s krivkama.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo jo, ten software na zpracování RAW od Canonu mám dokonce i nainstalovanej, tak teď jen sebrat odvahu a začít s tím. Nebo pro začátek aspoň s kombinací JPG/RAW. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, fotím vše do RAWu. Špatné světlo či špatné barvy lze jednoduše spravit. Při otevírání např. ve photoshopu se vytvoří konfigurační soubor. Při znovuotevření lze stále dokola parametry snímku měnit dokud nebudete se snímkem spokojena. Já mám foťák asi 14 dnů a zde je jeden z domácích pokusů ... originál foto nic moc ... po postprodukci však vypadá fantasticky :-) ... osatně zde je důkaz .. http://www.flickr.com/photos/51402011@N08/4721396258/sizes/l/

    Jakub

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezký, Jakube.
    Tak já ten RAW zkusím, ale výsledek bude na blogu vidět nejdřív za měsíc... ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Mimochodem plati neprima umera, ze cim vic low-end fotak, tim sytejsi a "hezci" barvy. Proto je RAW nejlepsi, aby se clovek vyhnul temhle libivym algoritmum v JPEG.

    OdpovědětVymazat
  8. S baravma se dá naštěstí hrát i ve foťáku - proto jsem taky přestala při focení jídla používat nastavení obrazu Standard, protože má vyšší kontrast, než jsem potřebovala. Ncméně to už teď vidím na focení v kombinaci JPG/RAW, z čistý zvědavosti.

    OdpovědětVymazat