8 komentářů
  1. jo, tak já jsem jako malá byla nucena vybírat semínka z obří dýně, a následný kompot mi vůbec nechutnal...jenže! Zamilovala jsem se loni do barvy, tvaru, no prostě do celé dýně Hokkaido, a jen jsem z ní zkusila polévku, bylo to jasný!!!:-D Letos jsem si jí dokonce zasadila na zahradu, a vyšlo to, teď mám ještě tři kousky na zimu a jaro, to je totiž další výhoda. Při správném skladování vydrží až do jara... A co se týče loupání, opravdu to není třeba, hlavně do polévky, slupka se rozvaří, a pak pěkně rozmixuje. Barva je pak ještě sytější, tudíž pěknější...:-) příště zkuste neloupat...:-) jinak koláčky asi zkusím, vypadají pěkně... Lucie Ufa

    OdpovědětVymazat
  2. On někdo NEMÁ rád dýňový kompot? Vždyť to je ten nejzákladnější a nejlepší kompot, co může být! Ale asi záleží na přípravě - ten ve školní jídelně se samozřejmě nikdy nevyrovnal domácímu. A jako dítě mě náhodou krájení dýně do kompotu bavilo. A ještě jsme si pak mohli pochutnávat na sušených dýňových semenech!

    OdpovědětVymazat
  3. Lucie: dýni jsme loupala jen do koláče, do polévky šla i se slupkou! (Ten koláč se dá samozřejmě udělat normálně do dortové formy, já jsem z toho udělala muffiny jen kvůli focení...)

    Martin: já mám pocit, že někteří mají z dýňového kompotu trauma až do dospělosti. :-) Mně chutnal moc, máma do něj vždycky dávala ananasovou tresť, ta mi voněla pochopitelně nejvíc... :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní31.10.10 8:14

    No, právě, že v naší rodině ho dělala jen teta, vždy z mega dýně, co měla hodně hodně kilogramů, takže kompotu pak bylo moc a moc, a on vůbec nechutnal jako ananas, ona tam snad ani tresť nedávala, a hlavně nám ho dávali skoro ke každýmu obědu, a pak z něho byla ještě buchta...čeho je moc, toho je moc!!! Říkám si,že bych mu mohla dát ještě šanci, že bych si ho vyrobila sama, ale podle nějakého lepšího receptu, aby to opravdu připomínalo ananas, nebo to jím alespoň vonělo...:-) Anni, jestli ho děláte, mohla by jste sem hodit recept, co? Samozřejmě až ho budete dělati, nebo mi ho poslat na email? ufa@centrum.cz
    Díky moc...:-) Lucie Ufa

    OdpovědětVymazat
  5. Ten kompot bohužel nedělám, protože jsme už hodně dlouho neměli dýně... Vlastně ani nevím, jestli se pořád ještě prodává ta ananasová tresť, v obchodech jsem viděla snad jen mandlovou.

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní31.10.10 9:59

    já myslím, že jsem ji zahlédla v nějaké větší drogerii...to nevadí, já ho zkusím příští rok podle nějakého receptu na internetu, pokoukám po diskuzích...přesto děkuji.:-) Mimochodem, jdu dělat dýňovou polévku...:-) Lucie ufa

    OdpovědětVymazat
  7. Dnes jsem vařila dýňovou polévku a přidala jsem ještě česnek a zázvor (ten polévku krásně ochutí).

    OdpovědětVymazat
  8. do dýňové polévky jsem se zamilovala loni, co jsem si ji "omylem" objednala v pizzerii......myslela jsem, že "dýňový krém" bude nasladko a ejhle, ona polévka.......mňam....od té doby vařím pořád a naočkovala jsem babičku, aby nasázela dýně letos na zahrádku, takže máme úrodičku. Do polévky přidávám kapičku sojové omáčky, výborně podtrhne chuť dýně. A ten koláč určitě vyzkouším!!!....Petra

    OdpovědětVymazat