Poslední cesta

České dráhy slovy svého mluvčího prohlásily, že důvodem zrušení zákaznické slevy na páteční odpolední Pendolina do Ostravy a pondělní ranní do Prahy je to, že Pendoliny cestuje příliš mnoho lidí. Trochu mi to připomnělo onoho hostinského z Hospody Na Mýtince, který by rád hospodu, ale chodili mu tam lidi... Pro mě z toho vyplývá jediné: Pendolinem v pátek už do Ostravy jezdit nebudu. I když mám humanitní vzdělání, spočítala jsem si, že kdybych jezdila týden co týden, přišly by mě jen místenky ročně na deset tisíc. Jsem humanitní, ale ne blbá.
Od tohoto týdne budu tedy jezdit v pátek rychlíkem nebo EC, které jsou vypravovány v podstatě stejnou dobu kolem čtvrté odpoledne. Sice mě trochu zarazilo, že rychlík je o pár minut rychlejší než EC, selský rozum by předpokládal, že tomu bude naopak, ale u Českých drah není opravdu nic nemožné.
Minulý pátek jsem tedy absolvovala poslední páteční cestu Pendolinem a při té příležitosti jsem udělala pár fotek na památku.

Praha-Holešovice. Poslední páteční Pendolino vypravované z Holešovic. Od neděle jezdí z hlaváku.

První třída. Mé místo je zcela vpravo.

Tak s tímto tvrzením bych si dovolila nesouhlasit! ČD se sice vytahují, že trasu z Prahy do Ostravy je poprvé v historii možné překonat v době kratší než tři hodiny (2 h 59 min), ale jaksi zapomínají dodat, že to měří jen do Svinova. Na ostravské hlavní nádraží se člověk dostane asi za tři hodiny pět minut, tedy o tři minuty rychleji než za minulého grafikonu. Nehledě na to, že kvůli zrušení slev na místenky teď budu muset jezdit rychlíkem nebo EC, tedy o hodinu déle než Pendolinem.

V pátek pršelo, a tak jsem tenhle výhled měla celou cestu.

Z Pendolina se za tmy fotí velice špatně, protože se ve vagónu svítí, a tak vzniklé fotky jsou tisíc a jedna variace na odrazy a odlesky.

Co člověk panečku z okna nezahlédne!

Tak po tomhle se mi fakt stýskat nebude! Ze začátku jsem byla z občerstvení v Pendolinu nadšena, ale takový ten sendvič ze dvou druhů chleba se velice rychle přejí. Občas bývá variace: ciabatta (dost divný, když není zapečená...) nebo celozrnný triangl (nejpoživatelnější ze všech variant). Na své poslední cestě jsem zažila inovaci - maxi fornetti s čokoládovou a jablkovou náplní. Není to špatné, ale pak zase člověk nemá chuť na dezert: croissant, tiramisu nebo piškot s náplní. Na pití jsem si v poslední době dávala vodu a kakao - poprvé jsem ale nepochopila, že si ho člověk musí rozmíchat, tak jsem bez hnutí brvou pila jakousi obarvenou vodu a až na dně jsem narazila na hroudu nerozpuštěného instantního kakaa. :-)

Elektrárna Chvaletice. Celé dětství jsem viděla, jak lodě dovážejí po Labi uhlí do Chvaletic, ale elektrárnu samotnou jsem viděla poprvé až v dospělosti. A teď kolem ní jezdím dvakrát týdně.

Strop Pendolina. Když se člověk nudí, hledá holt náměty na focení všude.

Ostrava-Svinov. Jedno z nejhezčích opravených nádraží, co jsem kdy viděla.

A už se blížíme na hlavní nádraží! Sbohem, Pendolino!

5 komentářů
  1. no koukám, že to muselo býti srdcervoucí rozloučení... ;-) :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Cožpak se nepamatuješ na ten nával slz na hlaváku? ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Fujtajbl, ten kroasant 7 Days mi pripomina cestu Frankfurt-Praha, kde jsme tuhle zhuverilost dostali k snidani, zluklou, gumovou a 10 dni proslou. A podal nam ji "stevard", ktery na cestujici mluvil pouze cesky a vsem tykal.
    Kdyz jsem si stezoval na JLV, tak mi bylo receno, ze to je jen doporucena spotrebni lhuta, takze se nic nestalo.
    Prisaham, ze pri pohledu na tu fotku se mi zvednul kybl.

    OdpovědětVymazat
  4. Mně se zase dělá zle z onoho sendviče "Pendolino", od pohledu hnusnej toustovej chleba s rozblemcanou majonézou... :-(

    OdpovědětVymazat
  5. Ten jsem nastesti nikdy nedostal a predpokladam, ze ani nedostanu. (Proc bych jezdil soucasne
    a) 1. tridou,
    b) do Ostravy?)
    ;-)))

    OdpovědětVymazat