Z deníku nového zákazníka UPC.
1. září 2008: Nastěhovali jsme se s Radkem do nového bytu. Prvního společného. Je krásný, krásný, krásný. A bude ještě krásnější, až si sem necháme zavést internet. Kabelovka v domě je, dole u vchodu visí na nástěnce kontakt na nějakou paní z UPC, tak to bude bez problémů.
2. září 2008: Radek volá kontaktní osobě z UPC a sjednává s ní hned na dopoledne schůzku. Paní N. je energická dáma, sepisujeme smlouvu, to to jde panečku rychle. Už zítra mezi osmou a desátou má přijít technik na instalaci. Paráda! A je mi jedno, že dneska odpoledně odjíždím, a budu tedy muset nechat v Ostravě svůj notebook, protože Radek má svůj stolní počítač ještě ve starém bytě. Těch pár dní to snad bez počítače vydržím. Radek vtipkuje, že jak zná techniky, ukáže se tak na jedenáctou. Smějeme se tomu.
3. září 2008: V poledne mi Radek posílá zprávu, že ho už na toho technika nebaví čekat. Volal paní N., ale ta mu nechce nic říct. Ať jí tedy zavolám já, když je smlouva na mě. I u mě to je to samé v bledě modrém. Paní N. není mým telefonátem zjevně potěšena, dozvídám se, že ona teď s tím už nemá nic společného, že technik má číslo na mě i na Radka a že se nám ozve.
Volám Radkovi, jestli mu tedy ten technik volal. Ne.
Opět volám paní N. a snažím se od ní získat číslo na technika. Marně.
Radek opět volá paní N., která je už značně podrážděná, ale co máme asi tak dělat, když ona je naším kontaktem na UPC? Nicméně Radkovi sděluje zásadní informaci: na technika už nemá smysl čekat, protože u nás byl, ale nikdo nebyl doma. Jedinou reakcí na naše námitky, že to je hloupost, Radek se z bytu nehnul od předešlého večera, je povzdechnutí, že technici někdy lžou. Nicméně máme čekat, až se nám technik ozve a domluví s námi náhradní termín instalace.
4. září 2008: Čekáme na Godota. Pardon, na telefonát od technika.
5. září 2008: Začíná mi docházet trpělivost. Rozhodla jsem se kontaktovat klientský servis UPC. Na internetu si hledám jejich telefonní číslo a skutečně se bavím. Pokud chcete svůj problém řešit s UPC pomocí mailu, slibují Vám odpověď do 48 hodin. Jooo, to beru. Tak tedy telefon. Taky k popukání. Dotazy jsou rozděleny podle témat do čtyř voleb, u každé z nich je přesný výčet, k čemu slouží a k čemu neslouží. Ještěže nemám dotaz k uzavřené smlouvě – podle informací UPC Volba 4 k tomuto typu dotazu slouží i neslouží.
Těžko říct, do které kategorie spadá můj problém, nechám telefon vyzvánět a jsem velice potěšena informací, že jsem první klient v pořadí. Hurá! Komunikace s operátorem je nakonec jednoduchá jako facka. Nabídne mi náhradní termín návštěvy technika na pondělí mezi osmou a desátou. Beru to všemi deseti. Bohužel to znamená, že můj notebook bude muset zůstat v Ostravě, protože Radek si stále ještě nepřestěhoval počítač, a budu tedy další týden odmítat zakázky. Grrr.
8. září 2008: Technik dorazil a nainstaloval internet. Hurááá! Z čeho ale už takovou radost nemáme, je zjištění, že nás paní N. při sepisování smlouvy pěkně podrazila. Na náš dotaz, jestli si je možné objednat pouze internet bez kabelovky, odvětila, že není, ale že libovolnou službu můžeme zrušit po uplynutí třech měsíců. No jo, když měl člověk doteď ADSL od O2 a platil zbůhdarma paušál za telefon, aniž by ho využil, tak mu takováto odpověď ani nepřijde divná. Takže pravda je taková, že si samozřejmě JDE objednat pouze internet, což mi (s křížkem po funuse) potvrdilo i klientské centrum. Jedinou chabou útěchou nám může být, že díky jakési akci pro nové zákazníky nebudeme ony tři měsíce do vypovězení kabelovky platit plnou cenu, ale jen polovinu, pokud se tedy nebudeme chtít řídit doporučením UPC a tuto smlouvu nezrušíme a nesepíšeme novou.
Sečteno a podtrženo: velké rozpaky. Největším plusem celé akce (kromě spuštění služby) byla zákaznická linka UPC – možná jsem měla štěstí, ale v mém případě se nesplnily hororové zkazky o nekonečném čekání v pořadí a vyřízení proběhlo raz dva. Ovšem to, že první technik nedorazil a obchodní zástupkyně paní N. nás tahala za fusekli, nezanechávají dvakrát příznivý dojem. Jo, jo, kdy už si společnosti uvědomí, že jejich dobrou pověst vytvářejí lidé...?
Aktualizováno 15. září 2008: Dneska se mi ozval člověk z UPC s omluvou za přístup obchodní zástupkyně. Výborně! Zároveň mi bylo oznámeno, že se objednávka kabelové televize samozřejmě ruší - což ale znamená, že Radek bude muset ještě jednou čekat na technika, který si přijde pro set-top box, a také si budeme muset pořídit narychlo schránku, protože vyrozumění nám přijde poštou... :-)
1. září 2008: Nastěhovali jsme se s Radkem do nového bytu. Prvního společného. Je krásný, krásný, krásný. A bude ještě krásnější, až si sem necháme zavést internet. Kabelovka v domě je, dole u vchodu visí na nástěnce kontakt na nějakou paní z UPC, tak to bude bez problémů.
2. září 2008: Radek volá kontaktní osobě z UPC a sjednává s ní hned na dopoledne schůzku. Paní N. je energická dáma, sepisujeme smlouvu, to to jde panečku rychle. Už zítra mezi osmou a desátou má přijít technik na instalaci. Paráda! A je mi jedno, že dneska odpoledně odjíždím, a budu tedy muset nechat v Ostravě svůj notebook, protože Radek má svůj stolní počítač ještě ve starém bytě. Těch pár dní to snad bez počítače vydržím. Radek vtipkuje, že jak zná techniky, ukáže se tak na jedenáctou. Smějeme se tomu.
3. září 2008: V poledne mi Radek posílá zprávu, že ho už na toho technika nebaví čekat. Volal paní N., ale ta mu nechce nic říct. Ať jí tedy zavolám já, když je smlouva na mě. I u mě to je to samé v bledě modrém. Paní N. není mým telefonátem zjevně potěšena, dozvídám se, že ona teď s tím už nemá nic společného, že technik má číslo na mě i na Radka a že se nám ozve.
Volám Radkovi, jestli mu tedy ten technik volal. Ne.
Opět volám paní N. a snažím se od ní získat číslo na technika. Marně.
Radek opět volá paní N., která je už značně podrážděná, ale co máme asi tak dělat, když ona je naším kontaktem na UPC? Nicméně Radkovi sděluje zásadní informaci: na technika už nemá smysl čekat, protože u nás byl, ale nikdo nebyl doma. Jedinou reakcí na naše námitky, že to je hloupost, Radek se z bytu nehnul od předešlého večera, je povzdechnutí, že technici někdy lžou. Nicméně máme čekat, až se nám technik ozve a domluví s námi náhradní termín instalace.
4. září 2008: Čekáme na Godota. Pardon, na telefonát od technika.
5. září 2008: Začíná mi docházet trpělivost. Rozhodla jsem se kontaktovat klientský servis UPC. Na internetu si hledám jejich telefonní číslo a skutečně se bavím. Pokud chcete svůj problém řešit s UPC pomocí mailu, slibují Vám odpověď do 48 hodin. Jooo, to beru. Tak tedy telefon. Taky k popukání. Dotazy jsou rozděleny podle témat do čtyř voleb, u každé z nich je přesný výčet, k čemu slouží a k čemu neslouží. Ještěže nemám dotaz k uzavřené smlouvě – podle informací UPC Volba 4 k tomuto typu dotazu slouží i neslouží.
Těžko říct, do které kategorie spadá můj problém, nechám telefon vyzvánět a jsem velice potěšena informací, že jsem první klient v pořadí. Hurá! Komunikace s operátorem je nakonec jednoduchá jako facka. Nabídne mi náhradní termín návštěvy technika na pondělí mezi osmou a desátou. Beru to všemi deseti. Bohužel to znamená, že můj notebook bude muset zůstat v Ostravě, protože Radek si stále ještě nepřestěhoval počítač, a budu tedy další týden odmítat zakázky. Grrr.
8. září 2008: Technik dorazil a nainstaloval internet. Hurááá! Z čeho ale už takovou radost nemáme, je zjištění, že nás paní N. při sepisování smlouvy pěkně podrazila. Na náš dotaz, jestli si je možné objednat pouze internet bez kabelovky, odvětila, že není, ale že libovolnou službu můžeme zrušit po uplynutí třech měsíců. No jo, když měl člověk doteď ADSL od O2 a platil zbůhdarma paušál za telefon, aniž by ho využil, tak mu takováto odpověď ani nepřijde divná. Takže pravda je taková, že si samozřejmě JDE objednat pouze internet, což mi (s křížkem po funuse) potvrdilo i klientské centrum. Jedinou chabou útěchou nám může být, že díky jakési akci pro nové zákazníky nebudeme ony tři měsíce do vypovězení kabelovky platit plnou cenu, ale jen polovinu, pokud se tedy nebudeme chtít řídit doporučením UPC a tuto smlouvu nezrušíme a nesepíšeme novou.
Sečteno a podtrženo: velké rozpaky. Největším plusem celé akce (kromě spuštění služby) byla zákaznická linka UPC – možná jsem měla štěstí, ale v mém případě se nesplnily hororové zkazky o nekonečném čekání v pořadí a vyřízení proběhlo raz dva. Ovšem to, že první technik nedorazil a obchodní zástupkyně paní N. nás tahala za fusekli, nezanechávají dvakrát příznivý dojem. Jo, jo, kdy už si společnosti uvědomí, že jejich dobrou pověst vytvářejí lidé...?
Aktualizováno 15. září 2008: Dneska se mi ozval člověk z UPC s omluvou za přístup obchodní zástupkyně. Výborně! Zároveň mi bylo oznámeno, že se objednávka kabelové televize samozřejmě ruší - což ale znamená, že Radek bude muset ještě jednou čekat na technika, který si přijde pro set-top box, a také si budeme muset pořídit narychlo schránku, protože vyrozumění nám přijde poštou... :-)
Původně publikováno na blogu iDnes.
0 komentářů