14 komentářů
  1. Ahoj, čtu a přikyvuji, díky moc za článek. V zásadě jsem na tom obdobně, fotím u velkého okna v kuchyni. Stativ mě moc nebaví, hodně mě při práci brzdí, Jídlo fotím z různých úhlů a pokaždé přenastavovat stativ by bylo časově náročné. Poslední dobou mám hodně nepovedených fotografií, resp. ne ani tak, že by nebyly dobré, ale výsledek je průměrný a s tím já se nespokojím, hledám vždy tu nejlepší fotku. Vše nafotím, nahraju do počítače a provádím úzký výběr fotografií. Úzký výběr fotografí poté postprodukuji. Fotím do RAWu a nemůžu si to vynachválit. Postprodukci dělám v adobe photoshop nebo adobe lightroom. Moc chválím poslední úlovky koláčů, buchet a dezertů, které používáš u ankety na blogu idnes, jsou dokonalé. Jakub

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tenhle článek se mi jako zapálenému začátečníkovi hodí...Už mi došlo(a celkem rychle), že s kompaktem to asi nepůjde a že když není dobrý světlo, jde to taky ztuha, ale mraky dalších věcí mi zatím naprosto unikají..Jedno je jisté, hned jak budu mít víc času(= po státnicích) a peněz, pořídím si určitě lepší aparát...
    Každopádně děkuji za rady, myslím, že se budou hodit!

    OdpovědětVymazat
  3. ... a asi nejdůležitější věcí je pro mě příprava ... tedy když něco vařím, mít představu jak by měl vypadat výsledek. Ne něco uvařit a pak řešit, že to nevypadá dobře nebo že jsem maso nakrájel na moc drobné kusy je již pozdě. Jakub

    OdpovědětVymazat
  4. Ještě jsem doplnila odstavec o nádobí - na to člověk při přípravě taky často zapomene, a pak se diví, kde se na fotkách vzaly ty otisky prstů a šmouhy. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Veru, vo fotení jedla mi to vôbec nejde, som úplný amatér. Ale tú odraznú dosku si pôjdem kúpiť. Ďakujem za inšpiráciu, rád sa nechávam poučiť, od tých čo to vedia lepšie. Len tak ďalej.
    Snáď sa tie fotky na mojom blogu zlepšia!

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem to v textu dostatečně nezdůraznila, ale ta maje "odrazná deska" je jen kus polystyrenu. V Hornbachu stál 25 Kč; dá se použít klidně i polystyren, ve kterém byl původně zabalený nějaký větší elektrický spotřebič atd. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Supééééér. Také mám doma. Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, jsem také nováček v tomto odvětví a chci se začít věnovat foodstylingu a fotografování. Chtěla jsem se zeptat, čím fotíš? Přemýšlím o Canon EOS 550D, vybrala jsem si jí díky dobrým recenzím, ale zajímalo by mě, čím fotí někdo, kdo už nějaké zkušenosti za sebou má. Díky moc za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Petro, momentálně fotím Canonem 7D, ale zhruba do června letošního roku jsem používala Canon 400D - takže myslím, že volba 550D je dobrá. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj, díky za článek! Pár dalších tipů jsem napsal na svůj blog http://tipyjakfotit.cz/jak-fotit-jidlo/

    OdpovědětVymazat
  11. Supr, jen ten Gimp je teda program, kterej by měl už dávno chcípnout. Zlatej Photoshop.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podívejte se, kdy tento text vzniknul... :-) (Pro mě osobně zlatej Lightroom!)

      Vymazat
  12. Díky moc za článek! Začínám s food blogem a s fotkami docela bojuji. Vyzkouším tvoje rady, díky :)

    OdpovědětVymazat